VitamínyPřidáno: 05.05.2016

A – tvorba a regenerace buněk pokožky, tvorba očního purpuru (vidění za šera). Obsahuje  ho mrkev, červená a zelená zelenina – rajčata, papriky, šípek, listy salátu a mangoldu

 

B1 – spalování uhlovodanů ve svalech, tkáních a mozku, podporuje schopnost soustředění a chrání nervy. Obsahuje ho pivní kvasnice, celozrnné těstoviny, hrách, čočka, rýže natural

 

B2 – převod jídla v energii, napomáhá odbourávání červených krvinek. Obsahuje ho losos, kapusta, plnotučné mléko

 

B6 – tvorba bílkovin a krevního barviva. Obsahuje ho losos, makrela, avokádo, kuřecí prsíčka

 

B12 – růst a zrání krvinek v kostní dřeni a tvorba nervových buněk. Obsahuje ho sleď, hovězí a vepřové maso, jogurty

Biotin – štěpení uhlovodanů a tuků (tvorba aminokyselin a bílkovin), tvorba kůže, vlasů a nehtů. Obsahuje ho telecí a vepřové ledviny, sojové boby, žampiony

 

C – posiluje imunitu, chrání před rakovinou, podporuje příjem železa ve střevech a zabraňuje usazování vápníku v cévách. Obsahuje ho černý rybíz, brokolice, květák, pomerančová šťáva

 

E – chrání před rakovinou, zpomaluje stárnutí. Obsahuje ho obilné klíčky, rostlinné oleje, mandle, lískové oříšky

 

K – potřebný ke srážení krve, podporuje tvorbu vaziva a šlach. Obsahuje ho drůbeží  maso, hlávkový salát, bílé zelí, ovesné vločky

Niacin – převod jídla v energii, stabilizuje krevní oběh a tlak, podporuje funkci nervového systému. Obsahuje ho krůtí a králičí maso, sardinky, losos, žampiony

Kyselina pantotenová – tvorba bílkovin a aminokyselin, vlasového pigmentu, pro růst vlasů. Obsahuje ho telecí ledviny, sleď, brokolice


Zpět na seznam článků
Zavřít

K článku nebyly přidány žádné komentáře vložit nový komentář